Entrevista con Lukrø

  • Blog
  • 10 septiembre, 18
  • Por @Eric Uh
  • Lukrø nos habla acerca de su retorno a México y revela el título de su próximo EP que publicará con Ten Toes Turbo

    Entrevista con Lukrø

    Foto por Jorge Morales Avendaño

     

    I. (ES)

    Lukrø, es genial poder platicar contigo nuevamente, justo a unos meses de tenerte de vuelta en México ¿cómo estás en Lima? Platícanos cómo va el sur y qué proyectos estás cocinando?

    Hola Eric, gracias por la invitación, el placer es mío! Acá en Lima siempre es una lucha constante, más aún, si te dedicas a producir y difundir música no comercial. Últimamente estuvimos activos haciendo eventos con los Terror Negro (Sonidos Profundos, Tribilin Sound & Paniko), la semana pasada estuvimos en un local entrañable el ‘Juanito’ de Chorrillos y hace poco más de un mes junto con mi crew Matraca también en ‘Nose’ del Centro Histórico de Lima. Antes de eso estuve tocando sobre todo en fiestas independientes en el Centro de Lima. Cuando recién volví de la gira estuve con la fam de Villa Bass en Villa María del Triunfo, en general he estado saliendo un poco del espacio común de fiesta en Barranco/Miraflores que ya me tenía agotado. Hace 2 meses, por ejemplo, organizamos junto con Kriolla.pe una expo/tono en Casa Bagre (también en el Centro), hace 2 semanas que grabé un Mix en vivo para Modulab con quienes tendremos un Showcase Matraca vía LiveStream muy pronto. Lo último fue este viernes pasado que tuve una fecha muy bacán, fue entrada libre en la terraza del Centro Cultural de España en Lima, casi en el espacio público, y me ha dejado muy contento, la gente lo dio todo bailando y respondieron muy bien con el juke. Ahorita ando justo afinando los últimos detalles de mi primer EP que pronto saldrá a la luz

    I. (EN)

    Lukrø is great to be able to talk with you again, just a few months after having you back in Mexico, how are you in Lima? Tell us what’s going on in the south and what projects are you cooking?

    Hi Eric, thanks for the invitation, the pleasure is mine! Here in Lima is always a constant struggle, even more, if you dedicate yourself to producing and spreading non-commercial music. Lately we were active doing events with the Black Terror (Deep Sounds, Tribilin Sound & Paniko), last week at a local ‘Juanito’ in Chorrillos and a little over a month ago with my crew Matraca also in ‘Nose’ of the Historic Center of Lima. Before that I was playing mostly in independent parties in the Center of Lima. When I returned from the tour I was with the Villa Bass family in Villa María del Triunfo, in general I have been leaving a bit of the common area of ​​party in Barranco / Miraflores that already had me exhausted. Two months ago, for example, we organized together with Kriolla.pe an expo / tone at Casa Bagre (also at the Centro), 2 weeks ago I recorded a live Mix for Modulab with whom we will have a Showcase Matraca via LiveStream very soon. The last thing was last Friday that I had a very cool date, it was free entry on the terrace of the Cultural Center of Spain in Lima, almost in the public space, and it left me very happy, people gave everything dancing and responded very well with the juke sound. Right now I’m just tuning the last details of my first EP that will soon come to light

    
    

    ________________________________

    II. (ES)

    Cuéntanos de los últimos lanzamientos de Matraca. DJ Jalen publicó ‘Take Ova Time’ y suena brutal, podrías relatar ¿cómo nació la idea de esta publicación? 

    Sí, el disco de Jalen quedó muy bien, de verdad que el resultado fue excelente para todos en todo sentido. A Jalen lo contacté por Facebook y comenzamos a conversar con mucha fluidez, ahí de primeras le planteé la posibilidad de hacer un lanzamiento por Matraca y  fue así que decidimos trabajar juntos para sacar adelante este proyecto. Por otra parte, y luego de la gran acogida que tuvo Lima Footwork (sonó completo en la radio local aquí, salieron notas en importantes medios como Sound&Colors, Remezcla & Thump), yo andaba muy interesado en apoyar y retornar algo a la comunidad del Chicago Footwork, entablando y reforzando la relación Lima-Chicago, así que todo calzó perfecto para que ‘Take Ova Time’ salga con nosotros, siendo nuestro primer release de un artista internacional (no peruano ni residente). Luego publicaríamos un segundo lanzamiento internacional con el Ep de Etta [LA] “I never loved a thot the way i loved you” que le quedó muy muy fino musicalmente también y ¡se los recomiendo a todos los que están leyendo esto!

    II. (EN)

    Tell us about the latest releases of Matraca. DJ Jalen published ‘Take Ova Time’ and it sounds brutal, you could relate how was the idea of ​​this publication born?

    Yes, Jalen’s album was very good, the result was excellent for everyone in every way. I contacted Jalen on Facebook and we began to talk very fluently, there first of all I raised the possibility of making a launch by Matraca and it was so we decided to work together to take this project forward. On the other hand, and after the great reception that Lima Footwork had (it sounded full on the local radio here, they left notes in important media such as Sound & Colors, Remezcla & Thump), I was very interested in supporting and returning something to the Chicago community Footwork, engaging and reinforcing the Lima-Chicago relationship, so everything was perfect for ‘Take Ova Time’ to come out with us, being our first release of an international artist (not Peruvian or resident). Then we would launch a second international release with Etta’s Ep [LA] “I never loved to thot the way I loved you” which was very very fine musically too and I recommend it to all who are reading this!

    ________________________________

    III. (ES)

    Hace unos meses hiciste un largo recorrido por Norteamérica, tocaste y compartiste escenario con varios deejays amigos y amigas ¿si tuvieras que elegir una ciudad de las que recorriste, cuál sería tu favorita? 

    Sí, de verdad que fue una experiencia súper enriquecedora, viajar haciendo lo que más amas en la vida no tiene comparación alguna, estoy inmensamente agradecido por ello con la Juke Mx fam que me acogió con todo el cariño y respeto por mi trabajo. Yo llevo varios años produciendo música, organizando fiestas y deeyeando pero nunca había tenido la posibilidad de viajar tocando, lo cual me cambió la perspectiva en muchos sentidos. Tuve la oportunidad de tocar en Los Angeles junto a los talentosos homies de Beat Cinema, luego en Cdmx en dos oportunidades (PanyCirco y en la Footworkz), en Xalapa con toda la banda de Futurable, en Veracruz un LiveStream gracias a Ten Toes Turbo & LMB, en Puebla gracias a Underbass & en Tlaxcala con la fam gracias al Juke Dealer , quien dicho sea de paso me ayudó muchísimo en todo el proceso del tour, un fuerte abrazo para el carnal. Si tuviera que elegir una ciudad creo que me quedaría con Puebla por la mística de la arquitectura (ese contraste entre lo ancestral y lo colonial) y el júbilo y calor de su gente. Me llevé muy gratos recuerdos igual de Xalapa, Veracruz, Tlx y Cdmx.

    III. (EN)

    A few months ago you did a long tour of North America, played and shared the stage with several deejays friends, if you had to choose a city that you visited, which one would be your favorite?

    Yes, it really was a super enriching experience, traveling doing what you love most in life has no comparison, I am immensely grateful for it with the Juke Mx fam that welcomed me with all the love and respect for my work. I’ve been producing music, organizing parties and deeing for several years but I’ve never had the chance to travel playing, which changed my perspective in many ways. I had the opportunity to play in Los Angeles with the talented homies of Beat Cinema, then in Cdmx twice (PanyCirco and in Footworkz), in Xalapa with the whole Futurable band, in Veracruz a LiveStream thanks Ten Toes Turbo & LMB , in Puebla thanks to Underbass & in Tlaxcala with the fam thanks to the Juke Dealer, who by the way helped me a lot in the whole process of the tour, a big hug for the carnal. If I had to choose a city I think I would stay with Puebla for the mystique of architecture (that contrast between the ancestral and the colonial) and the joy and warmth of its people. I had very pleasant memories of Xalapa, Veracruz, Tlx and Cdmx.

     

    ________________________________

    IV. (ES)

    Parece que la vida nocturna en Lima está muy activa actualmente, ¿cuál es tu perspectiva respecto a la presencia de la música juke/footwork en el ambiente de esta ciudad y su relación con el baile zapateado (Chicago footwork)? 

    Lima es una ciudad totalmente esquizoide y caótica, por lo mismo es muy complicado tanto de seguir como de encontrar constantes. El Juke/Footwork tuvo un fuerte apogeo en fiestas underground y alternativas alrededor del 2016. Época en que vinieron importantes productores de Footwork como DJ Spinn, Taso & Dj Earl & Traxman a quienes tuve la oportunidad de conocer personalmente. Recientemente vino Machinedrum a tocar al Festival Cultura Libre pero hizo un set más comercial que jukero, aunque Matraca & Terror Negro dieron la talla en la carpa RedBull poniendo la cuota de Footwork precisa para destrabar un poco. Por fuera de esas presentaciones más que nada ha sido en las fiestas de Matraca que ha sonado el Juke y sobre todo fuerte en mis sets de los últimos 2 años. El momento clave como te comentaba fue el tonaso de presentación del disco compilatorio “Lima Footwork” que reunia además de los productores de Matraca (Mijail Mitrovic, Dr.100, Mono con Suerte & Lukrø) a 7 Trips, Deltatron, Rashid aka Tribilin Sound, Qechuaboi & Zufu.

    IV. (EN)

    It seems that the nightlife in Lima is very active nowadays, what is your perspective regarding the presence of juke / footwork music in the atmosphere of this city and its relation with the zapateado dance (Chicago footwork)?

    Lima is a completely schizoid and chaotic city, therefore it is very difficult to follow and find constants. The Juke / Footwork had a strong apogee in underground and alternative parties around 2016. Time in which important footwork producers came as DJ Spinn, Tasso & Dj Earl & Traxman whom I had the opportunity to meet personally. Recently Machinedrum came to play the Festival Cultura Libre but he made a more commercial set than jukero, although Matraca & Terror Negro made the cut in the RedBull tent by setting the exact Footwork quota to unlock a bit. Out of those presentations more than anything has been at the parties of Matraca that has sounded the Juke and especially strong in my sets of the last 2 years. The key moment as I told you was the presentation of the compilation album “Lima Footwork” that brought together the producers of Matraca (Mijail Mitrovic, Dr.100, Monkey with Luck and Lukrø) to 7 Trips, Deltatron, Rashid aka Tribilin Sound , Qechuaboi & Zufu.

     

     

    ________________________________

    V. (ES)

    Haciendo un viaje al pasado ¿recuerdas cuándo comenzó tu experiencia como productor y cuál fue el primer contacto con el universo de la música footwork? 

    Mi primera experiencia como productor se remonta al 2010-11 cuando recién comenzamos a experimentar con el Live Ableton y la grabación multipista en una tascam (semidigital 80era) junto a Andrei Marambio con quien luego formaríamos el proyecto de dub analogo Pangolin SoundSystem. Mi primer contacto con el footwork fue a través de mi hermano también co fundador de Matraca Mijail Mitrovic que me pasó el disco Juke Trax vol.6 de DJ Spinn, me enamoré de la reinterpretación de Alicia Keys en Feelin You y amé primero el crossover entre el soul y el juke. Luego de darle sobre todo al footwork desde el soul en mis sets (por ese momento finales del 2015 tocaba Future Funk, HipHop, Boogie, Soul & House) me daría cuenta que el género es tan abierto y versátil que alberga tanto el House, Techno, como el Trap/HipHop, Jungle, Drum&Bass, Dembow y lo que en realidad la creatividad te permita por ello me incliné finalmente a seguir produciendo este tipo de música.

    V. (EN)

     Taking a trip to the past remember when your experience as a producer began and what was the first contact with the universe of footwork music?

    My first experience as a producer goes back to 2010-11 when we just started to experiment with Live Ableton and multitrack recording in a tascam (semidigital 80era) with Andrei Marambio with whom we would later form the analogous dub Pangolin SoundSystem project. My first contact with the footwork was through my brother also co-founder of Matraca Mijail Mitrovic who handed me the disc Juke Trax vol.6 by DJ Spinn, I fell in love with the reinterpretation of Alicia Keys in Feelin You and I loved the crossover between the soul and the juke. After giving especially the footwork from the soul in my sets (by that time the end of 2015 played Future Funk, HipHop, Boogie, Soul & House) I would realize that the genre is so open and versatile that houses both the House, Techno , like the Trap / HipHop, Jungle, Drum & Bass, Dembow and what creativity really allows you for it, I was finally inclined to continue producing this type of music.

     

    ________________________________

    VI. (ES)

    En los últimos años la red de netlabels, productores y deejays de diversos continentes se ha expandido a gran velocidad, ¿qué visión tienes acerca del futuro de estos sucesos?

    Para mi ha sido realmente una verdadera bendición poder conectar sobre todo con Chamal de Argentina, los homis de MakinMovs en Chile & con los hermanos de LMB & TenToesTurbo de Veracruz, y posteriormente la fam de la JukeMx, para mantenerme firme y persistente en este camino del Juke/Footwork el último año y medio. Desde que comenzamos a conversar, conectamos a muchos niveles y sentí un apoyo muy muy fuerte de parte de todos ellos, muchas veces uno anda clavado en el estudio dandole a la producción y se siente solo y en alguna medida incomprendido también, poder compartir, difundir y crear juntos es algo que siempre les agradeceré. La verdad hace dos o tres años ni me esperaba que ocurra todo esto, pero el movimiento a nivel regional y global anda creciendo exponencialmente me parece, lo cual me causa mucho entusiasmo y ganas de seguir dándole.

    VI. (EN)

    In recent years the network of netlabels, producers and deejays from different continents has expanded at great speed, what vision do you have about the future of this movement?

    For me it has been really a blessing to be able to connect especially with Chamal from Argentina, the MakinMovs homis in Chile & with the brothers of LMB & TenToesTurbo de Veracruz, and later the Fam of the JukeMx, to stay firm and persistent on this path of the Juke / Footwork the last year and a half. Since we began to talk, we connected to many levels and I felt very strong support from all of them, many times one is stuck in the studio giving the production and feels alone and to some extent misunderstood too, to share, spread and creating together is something that I will always appreciate. The truth is 2 3 years ago I did not expect all this to happen, but the movement at the regional and global level is growing exponentially, which seems to cause me a lot of enthusiasm and desire to continue giving it.

     

     

    ________________________________

    VII. (ES)

     ¿Qué piensas del papel que juega Latinoamérica dentro de la escena global de música electrónica y la conexión con ciudades como Los Ángeles y Chicago?

    Me parece sinceramente que en Latinoamérica se anda cocinando un Juke de muy alto nivel y con un sabor picante muy característico, lo cual dará mucho que hablar ya que recién está despegando y comenzando a hacerse conocer en el resto del globo. Para que esto siga creciendo es fundamental conectar por un lado con la escena mundial de Footwork y claro con la comunidad originaria del movimiento en CHI city, y por otro con la latinx/global bass fuera del continente. Personalmente cuando estuve en Los Ángeles tuve la oportunidad de escuchar, conocer y bailar con Dj Manny & Dj Tre lo cual fue muy inspirador enriquecedor como productor y Dj. De igual manera poder acercarme y compartir la experiencia del baile mismo, parte fundamental de la cultura/música Footwork, con las rondas de Creation Global en Rocksteady fue alucinante.

    VII. (EN)

    What do you think of the role that Latin America plays within the global electronic music scene and the connection with cities such as Los Angeles and Chicago?

    It seems to me sincerely that in Latin America you are cooking a Juke of very high level and with a very characteristic spicy flavor, which will give a lot to talk about since it is just taking off and starting to make itself known in the rest of the globe. In order for this to continue to grow, it is essential to connect on the one hand with the world footwork scene and, of course, with the original community of the movement at CHI city, and on the other with the latinx / global bass outside the continent. Personally when I was in Los Angeles I had the opportunity to listen, meet and dance with Dj Manny & Dj Tre which was very inspiring as a producer and DJ. In the same way, being able to approach and share the experience of the dance itself, a fundamental part of the culture / music Footwork, with the rounds of Creation Global in Rocksteady was amazing.

    ________________________________

    VIII. (ES)

    Platícanos sobre la residencia con Radio Nopal ¿cómo se dio este vínculo para posibilitar tu próxima estancia en México?

    Yo ya conocía acerca de Radio Nopal porque un amigo Benjamín aka PayDayLoans lleva un programa allí, por otro lado también había sonado música mía y de Matraca en Nopal vía PuraPari de Val Anzaldo. Así que ya tenía buenas referencias y alguna relación con la Radio, apenas vi la convocatoria me puse a maquinar para presentar una propuesta chevere que sirva para conectar ambas escenas, culturas y raíces tanto Peruanas como Mexicanas. El Radio Show que realizaré en la residencia entre noviembre y diciembre se llamará Beat Caníbal y estará enfocado en la música club/bass contemporánea de ambos países teniendo en cuenta y como eje las influencias de la música popular/ originaria en esta.

    VIII. (EN)

    Tell us about the residence with Nopal Radio. How was this link given to enable your next stay in Mexico?

    I already knew about Radio Nopal because a friend Benjamin aka PayDayLoans has a program there, on the other hand music from me and from Matraca in Nopal via PuraPari from Val Anzaldo. So I already had good references and some relationship with the Radio, as soon as I saw the call, I started to work on a chevere proposal to connect both scenes, cultures and roots, both Peruvian and Mexican. The Radio Show that I will perform at the residence between November and December will be called Beat Caníbal and will be focused on the contemporary club / bass music of both countries taking into account and as an axis the influences of popular / original music in this.

    ________________________________

    IX. (ES)

    ¿Planeas visitar Xalapa nuevamente?

    Definitivamente, mi paso por México en marzo fue muy breve y con una agenda muy ocupada. Así que me quedé con ganas de conocer mucho más, en Xalapa me sentí muy bien acogido por toda la banda Futurable y JukeMx, sobre todo muy agradecido con Robot Samurai, Bore aka Chedraui, Dj Quesadilla y gratos recuerdos con toda la banda, Monkey Junkie, RedBoy, Slime, Santa Niña, Cool Beans, el Kvsh, OshoFly y obvio contigo. Altísimo desmadre que armamos todo ese fin de semana por allá y sin parar.

    IX. (EN)

    Do you plan to visit Xalapa again?

    Definitely, my trip through Mexico in March was very short and with a busy schedule. So I was wanting to know much more, in Xalapa I felt very well received by the whole Futurable and JukeMx band, especially very grateful with Robot Samurai, The bore aka Chedraui, Dj Quesadilla and fond memories with the whole band Monkey Junkie, RedBoy, Slime, Santa Niña, CoolBeans, the Kush, OshoFly and obvious with you too. A lot of party together all that weekend over there and without stopping.

     

    Foto por Victor Hugo Dorantes, Xalapa, 2018

     

    ________________________________

    X. (ES)

    Próximamente el sello veracruzano Ten Toes Turbo publicará tu primer EP ¿Qué nos puedes comentar de estos tracks? ¿Ya tiene título?

    Como te comentaba más arriba estoy ajustando los últimos detalles del EP, viendo que homies se animan finalmente a hacerme unos remixes, terminando el arte y viendo el tema del mastering. El título anunciado en exclusiva para la Juke Mx Fam será “Rumba Juke” EP y es por fin mi primer EP oficialísimo (hace poco justo auto-lancé un compilatorio de mis tracks de Juke del 2017 que andaban dispersos).

    Estoy muy contento y agradecido de poder concretar este EP vía Ten Toes Turbo con quienes tengo una relación amical muy chevere, además de ser el sello pionero del Juke/Footwork en México, big up al Berzerk, MaFuego, HAI y toda la fam. En mi paso por México estuve algunos días en Veracruz produciendo con los hermanitos, fumando harta mari y comiendo ceviche peruano para su deleite, me quedé con muy gratos recuerdos de mi paso por el puerto.

    X. (EN)

    Soon the Veracruz label Ten Toes Turbo  will publish your first EP. What can you tell us about these tracks? Is the EP already titled?

    As I mentioned above I’m adjusting the last details of the EP, seeing that homies are finally encouraged to do some remixes, finishing the art and seeing the theme of mastering. The title announced here for the Juke Mx Fam exclusively will be called “Rumba Juke” EP and is finally my first official EP (recently just self-launched a compilation of my Juke tracks of 2017 that were scattered).

    I am very happy and grateful to be able to realize this EP via Ten Toes Turbo with whom I have a very cool amical relationship, besides being the pioneer seal of Juke / Footwork in Mexico, big up to Berzerk, MaFuego, HAI and the whole fam. During my time in Mexico, I spent a few days in Veracruz producing with the little brothers, smoking a lot of mari and eating Peruvian ceviche for their delight. I was very happy with my time in the port.

     

    https://lukr0.bandcamp.com/album/juketrax-17

    ________________________________

    XI. (ES)

    Recientemente publicaste un video que resume los mejores momentos de tu gira por Estados Unidos y México, ¿podrías contarnos sobre el proceso de creación de este video?

    Sí en realidad como me olvidé el cargador de la cámara en Lima recién comencé a filmar en México que conseguí un repuesto en el centro de CDMX. Luego estuve grabando parejo todo el recorrido y lo que pude de los gigs y otros momentos. La cámara usada fue una HandyCam de los noventas a cassette que usaba mi novia en la escuela de adolescente lo cual le dio una textura y sensorialidad única a mi parecer, sin embargo por allí uso algunas tomas de celular de homies que me grabaron mientras tocaba. Me tomó mucho tiempo editar el vídeo, recién lo pude soltar, porque no andaba con práctica en edición, felizmente un amigo Jose Gustín me dio una mano y algunos tips para poder concretar la tarea sin problemas y reconectarme con el mundo audiovisual.

    XI. (EN)

     You recently published a video that summarizes the best moments of your tour of the United States and Mexico, could you tell us about the process of creating this video?

    Yes, in fact, as I forgot the camera’s charger in Lima, I had just started filming in Mexico, and I got a replacement at the cdmx center. Then I was recording even the whole route and what I could of the gigs and other moments. The used camera was a HandyCam from the nineties to cassette that my girlfriend used in adolescent school which gave it a unique texture and sensoriality in my opinion, however I used some cell phone shots of homies that I recorded while playing. It took me a long time to edit the video, I just released it, because I was not working with editing, happily a friend Jose Gustín gave me a hand and some tips to be able to complete the task without problems and reconnect with the audiovisual world.

     

    Lukrø MX Tour [Marzo, 2k18] 🇲🇽💀🔥

    🙌🏽💯🎚🔥Gracias a todos los que hicieron posible esto es para ustedes, a la fam de méxico, california & perú, en especial al Juke Dealer, Ma Fuego, Sonido Berzerk, DJ CHEDRAWI, Beastie C, Kein Kong, Jose Gustin gracias por su amor y amistad, gracias a lxs que siempre me apoyaron es para ustedes también, espero lo disfruten ❤….track id 100% unreleasedLukrø – Moviendola Lukrø – Future MovimientoMa Fuego x Sonido Berzerk x Hai x Lukrø – Baile KushLukrø – quierovertuQmoverLukrø x Sonido Berzerk x Hai – Fuma Mari

    Posted by Lukrø on Sunday, August 12, 2018

    ________________________________

    XII. (ES)

    Incluiste temas inéditos en el video ¿publicarás esos tracks oficialmente?

    El soundtrack del vídeo está compuesto al 98% por tracks originales unreleased propios y en colaboración con los homies de T3. Algunos que andaba trabajando en ese momento como “Moviendola” (con samples del clásico latino Moviendo la cadera de Oro Sólido lo comencé en California) y “QuierovertuQmover” (track con un vocal original grabado por mi en Lima) serán incluidos en “Rumba Juke”. Por otro lado suenan dos colaboraciones que hicimos en Veracruz: Fuma Mari (remix al clásico stoner de Cypress Hill) con Berzerk y Hai & Baile Kush con ellos y el Mafuego. Además incluye un track que todavía no sé por donde saldrá que se llama Future Movimiento, una especie de Juke con sabor a un Baile Funk deconstruido y un aura medio ochentera que lo hice regresando a Lima con el recuerdo del viaje y un poco de nostalgia.

    XII. (EN)

    – You included unpublished themes in the video, will you publish those tracks officially?

    The soundtrack of the video is 98% composed by original unreleased tracks themselves and in collaboration with the T3 homies. Some that I was working at that moment as “Moviendola” (with samples of the classic Latin Moviendo la hipro de Oro Solid I started it in California) and “QuierovertuQmover” (track with an original vocal recorded by me in Lima) will be included in “Rumba Juke ” On the other hand, there are two collaborations that we made in Veracruz: Fuma Mari (remix to the classic stoner of Cypress Hill) with Berzerk and Hai & Baile Kush with them and the Mafuego. It also includes a track that I still do not know where it will go called Future Movement, a kind of Juke flavored a Baile Funk deconstructed and a mid eighties aura that I did returning to Lima with the memory of the trip and a bit of nostalgia.

     

    FIN.

     

     

    Sigue a Lukrø